Една от мерките срещу големия трафик в София е въвеждане на такса "Задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в сериозно натоварени пътни артерии. Това посочиха от Експертния клуб за икономика и политика, които представиха своя доклад "Градоустройствена политика в София". Негови автори са Георги Вулджев и Теодор Караколев.
Стоян Панчев от експертния клуб каза, че тези 42 страници са част от работата, която касае цялото градоустройството на столицата, защото при предстоящите местни избори ще се говори много за София.
Той обясни в студиото на "България сутрин", че рано или късно ситуацията е такава, че трябва да се въведе някакъв ценови механизъм, който да отделя тези, които искат повече от други наистина да стигнат до центъра.
"Със сигурност няма да е популярна мярка, особено в началото, това е опита на много градове като Стокхолм и Лондон - там, където имаме струпване на автомобили в центъра", поясни той и подчерта, че идеята на тази предложена мярка е такса да има на определени места, а освен това зоните за платено паркиране в София да се разширят.
Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков пък категорично отхвърли това предложение и каза, че експертите, които са се събрали, не притежават компетенции в сферата на трафика, а предложената такса "Задръстване" по думите му е пореден експеримент на гърба на шофьорите.
"Първо организацията на движение в София е катастрофална. Ако обърнете внимание, в последните две седмици задръстванията са навсякъде. Стигаме до един парадокс, за нас облекчение няма, градския транспорт не се развива", категоричен беше Радков пред Bulgaria ON AIR.
Председателят на обединението на шофьорите разкритикува експертите за това, че ползват чужд опит от много далечни места като Лондон и дори Сингапур, а по думите на Радков може да се погледне и това, което правят в градове, които са доста по-близо до нас.
Гледайте видеото с цялата дискусия.