България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

БДЖ - кражби за милиони от депата и неадекватна охрана

Християн Кръстев и Петър Бръснаров се притесняват, че лошото управление може да е причина за трагични инциденти

12.09.2018 | 08:58 Редактор: Ивайло Николов
БДЖ - кражби за милиони от депата и неадекватна охрана

Видеозапис със скрита камера разкрива тревожни детайли от случващото се в БДЖ. Във въпросното видео инспекторът по вътрешна сигурност в предприятието Евгени Димитров споделя информация за кражби в особено големи размери, за слабата охрана вагонните депа, липсата на видеонаблюдение. По думите на Димитров от записа, ръководството на БДЖ не сезира прокуратурата и органите, за да избегне обвинение в безстопанственост.

Автор на скандалното видео е Петър Бръснаров, който е бивш служител на БДЖ и който е бил освободен преди няколко месеца. Той обясни в студиото на "България сутрин", че кражбите от столичното вагонно депо в "Надежда" са на стойност от 300 хиляди лева.

"За съжаление освен, че ги има тези кражби и те не са само във вагонното депо в "Надежда", те са и във всички останали депа. Освен, че тези кражби са налични, от друга страна в БДЖ-товарни превози охраната струва 250 хиляди лева на месец", разказа още Бръснаров.

Той разкри, че въпросните охранители са на пенсионна възраст и нямат оръжие.

Християн Кръстев, който е бивш директор на БДЖ добави, че охранителите нямат и връзка с полицията. Освен това камерите за видеонаблюдение са с изключително ниско качество.

"Кражбите може би на територията на София не са за 300 хиляди, а са сигурно за няколко милиона, защото не е само вагонното депо в "Надежда", имаме две локомотивни депа, имаме отделно още едно вагонно депо в "Подуяне", кражбите са много. Това са констатирани кражби за 300 хиляди. Тук говорим за милиони само на територията на София", каза още Кръстев пред Bulgaria ON AIR.

Християн Кръстев и Петър Бръснаров изразиха съмненията си относно бъдещето на БДЖ. Според тях техниката е стара, не се дават пари за поддръжка и ремонти, а грешната по думите им политика ще доведе до ликвидирането на железницата.

Бившият директор на БДЖ предположи, че след края на държавното предприятие може да се появи частен оператор. Той и Петър Бръснаров обаче изразиха опасенията си, че кражбите и лошото управление може да причинят инциденти и нови трагедии.

Гледайте видеото с цялата дискусия!