Започна ремонтът на участъка край Своге, където тежка катастрофа отне живота на 17 души. Досега се изчакваше да приключи разследването на инцидента. Започна фрезоването на пътното платно, а след това предстои и преасфалтирането.
Отсечката е 370 метра, а ремонтът й е планиран и не е предизвикан от тежката катастрофа. От АПИ пък обявиха, че започват ревизия на цялата отсечка от Мездра до Нови Искър. Ще се правят проби на асфалта по цялото над 80-километрово трасе.
Диана Русинова от Института за пътна безопасност каза в студиото на "България сутрин", че от организацията са събрали инженерни данни и измервания. Според нея пътната трагедия край Своге е причинена от верига от пропуски и проблеми в конкретния пътен участък.
"По-сериозният проблем е, че този пътен участък е осеян с такива пропуски, несъвършенства и проблеми", добави тя.
По думите ѝ най-вероятно е имало възможност трагедията да бъде предотвратена, ако са били взети спешни мерки, защото от Института за пътна безопасност са пратили анализ за състоянието на пътя, в който се включва фаталният участък, до институции.
"Ние сме направили едно проучване от Нови Искър до Своге, по целия път сме направили визуален оглед, при който сме открили до момента над 120 несъответствия. Те са комплексни: Пътни знаци, маркировка, напукан асфалт", обясни Диана Русинова пред Bulgaria ON AIR.
Тя разказа също, че дори според местни хора, участъкът край Своге, където стана фаталният инцидент, е изглеждал по-добре и е бил по-безопасен преди ремонта за повече от 40 милиона лева.
Вижте видеото с целия разговор!