Преди броени дни малък самолет падна край овощните градини в близост до град Шумен. На борда на самолета е имало двама души, баща и син на 62 на 27 години. Два дни след това двуместен самолет се разби на летището в Балчик, а пилотът загина на място.
"Общата връзка между инцидентите на пътя и във въздуха е човешкият фактор. Метеорологичните условия също не трябва да се изключват. В последните години много хора могат да си позволят да си закупят собствени самолети, съответно трафикът стана по-голям. Освен това в редица учебни центрове започнаха да се провеждат и курсове за свидетелство за пилотиране", подчерта в "България сутрин" гл. ас. по безопасност на полетите в ТУ-София инж. Марин Петров.
По думите му най-рисковите ситуации за един самолет са именно излитането и кацането.
"С нарастването на хората със свидетелства, нарастват и полетите, а съответно и инцидентите. В същото време обаче контролните органи и хората, работещи в тях, не се увеличиха. Контролът се занижи определено", категоричен е експертът.
Според авиоексперта Ангел Борисов доста от бизнесмените започнаха да си набавят самолети, защото спестяват доста време, но не трябва летящото превозно средство да се бърка с колата.
"Април месец в Свищов също имаше катастрофа на вертолет. Оказа се, че пилотът няма свидетелство от 10 години, а машината беше със заличени серийни номера. Надзорът в държавата липсва. Освен това центровете не обучават добре курсистите", твърди още Борисов пред Bulgaria ON AIR.