fallback

Всеки трети автомобил - със зимни гуми през лятото

Това крие огромни рискове, категоричен бе рали шампионът Крум Дончев пред Bulgaria ON AIR

26.06.2018 | 08:00 Автор: Василена Василева

Един от всеки трима българи кара през лятото с гуми, подходящи за зимни условия. Това показва проучване на в. "Труд", осъществено със съдействието на рали шампиона Крум Дончев.

Оказва се, че от 1534 автомобила 1027 са били с летни гуми, 507 със зимни. В преброяването са били включени автомобили от различни марки и с регистрация от 9 области в страната. 

"Шофирането със зимни гуми през лятото е толкова опасно, колкото и с летни гуми през зимата. Рискът идва от удължаването на соурачния път, в което всеки водач може да се убеди и от личен опит, стига да направи справка с ежегодните тестове на ADAC - германския автомобилен съюз", посочи в студиото на "България сутрин" Крум Дончев.

Той обясни, че зимните и летните гуми се различават по каучуковата смес, от която са направени и вида на протектора. При зимните той е по-дълбок и грайферът е нарязан с отвори, наречени ламели. 

Зимните гуми имат по-голямо съдържание на естествен каучук, което ги поддържа меки и гъвкави в студено време под +7 градуса по Целзий и им дава по-добро сцепление с настилката. Грайферът им е по-дълбок и има ламели.

"Когато асфалтът е над 7 градуса започва по-бързо изтриване на грайферите. През лятото температурата на шосето може да достигне и дори да надмине 40-50 градуса, тогава ламелите "се изпичат", изтриват и запълват, с което губят своята екастичност да "защипват" снега", допълни още рали шампионът пред Bulgaria ON AIR.

Вижте повече във видеото!

 

fallback
Още от България сутрин
fallback