Протестни колони от автобуси и ТИР-ове ще посрещнат европейските лидери и делегации, които идват в България за срещата на върха на 17 май. Възможни са и блокади на гранични пунктове, а причината е несъгласието на транспортните ни фирми с предлагания законодателен Пакет за мобилност на ЕК, известен като закона "Макрон". Хората от бранша се притесняват, че промените ще навредят сериозно на българския транспортен бизнес, които носи близо 1/5 от БВП на страната.
Според Георги Цанов от Съюза на превозвачите в България, ако Пакетът за мобилност на ЕК се приеме, българските транспортни фирми ще търпят огромни загуби.
"Има дискриминация в основата на този закон. На всеки 3 седмици шофьорите трябва да се връщат в държавата на местодомуване. Ако си международен шофьор и решиш да прекараш почивката си в Париж - не можеш, защото законът не позволява", категоричен е експертът в "България сутрин".
Той е на мнение, че някой иска да махне българските транспортни фирми от бранша, а държавите от Източна и Централна Европа да станат донори на работна ръка за Запада.
"Имаме готовност - в зависимост от развитието на събитията да протестираме по всички възможни методи. Утре камиони от 10 до 17 часа ще бъдат паркирани в крайната дясна лента на Цариградско шосе към бул. "Брюксел". Оттам ще се изнасят евролидерите. Във всички регионални градове ще се направят шествия", твърди Цанов пред Bulgaria ON AIR.
По думите му надеждата умира последна и всички превозвачи ще се борят докрай срещу този закон. Цанов уточни, че българският бранш е основната движеща сила в борбата срещу закона на Макрон.