11 български туристи са пострадали при катастрофа с туристически автобус в Египет. По първоначални данни петима от тях са с фрактури, а останалите - с охлузни рани. От МВнР съобщиха, че нито един не е с опасност за живота.
Пътниците имат застраховки и са получили незабавна медицинска помощ в болницата в град Марса Алам. Как едно наглед приятно пътуване може да се превърне в кошмар и какви са правата на пътниците в тази ситуация?
Според председателя на асоциация "Активни потребители" Богомил Николов е важно, когато пътуваме в чужбина и особено извън ЕС, да си направим медицинска застраховка, защото никой не може да знае какво е възможно да му се случи.
"Смисълът на застраховката е независимо от причините, пострадалите да бъдат обезщетени подобаващо. Представете си, че този инцидент не става в автобус, просто се разхождате - падате и си чупите ръка, крак или друго. Ако не сте застрахован, вие сам трябва да си платите лечението", уточни експертът в "България сутрин".
Председателят на асоциация "Активни потребители" съветва винаги, когато посещаваме дадена страна, да влезем в сайта на МВнР и да се позаинтересуваме какви здравни или други рискове крие.
Доц. Румен Драганов от Института за анализи и оценка в туризма е категоричен, че всеки турист трябва да мисли, че може да му се случи най-лошото и определено застраховката е нужна.
"Най-скъпото е репатриране. Тогава става въпрос за хиляди евро. В този случай няма загинали, но все пак пострадалите ще получат множество обезщетения. Освен паричната сума, туристите от катастрофиралия автобус ще имат отстъпка за последващи пътувания и подобни", подчерта доцентът пред Bulgaria ON AIR.
На пряка телефонна линия управителят на агенция "Абакс", която организира злополучната екскурзия, коментира, че всички туристи вече са изписани от болницата. По-голямата част продължават своето пътуване, а само тримата най-пострадали заедно с двама придружители се прибират към България.