fallback

70 дни отнема разрешаването на случай с некоректни търговци в рамките на ЕС

От Европейския потребителски център отчетоха рекорден брой сигнали за миналата година

15.03.2018 | 07:51 Автор: Ивайло Николов

В Световния ден на потребителите, който отбелязваме днес, от Европейският потребителски център отчетоха рекорден брой сигнали, които са получили за миналата година - около 2000. Това съобщи в студиото на "България сутрин" директорът на центъра у нас Игнат Арсенов.

"Очевидно е, че хората все повече ни търсят за помощ и защита. Много хора почват да ни търсят превантивно, още докато пазаруват, докато има някакъв проблем - те ни питат какви са техните права дори преди да се свържат с търговеца," обясни Арсенов пред Bulgaria ON AIR.

Той каза също, че средно между подаването на сигнал към Европейския потребителски център и връщането на парите или разрешаването на проблем между търговец и потребител, минават около 70 дни. 

"Трябва да отбележим, че ние имаме посреднически функции, не можем да задължим търговеца да изпълни задължението на потребителя", отбеляза Игнат Арсенов в ефира на "България сутрин". Той обясни още, че когато случаят е международен има по-голямо забавяне.

Арсенов каза също, че у нас най-много пазаруваме дрехи и обувки и именно за това са и повечето сигнали към потребителския център.

Той напомни също, че европейските потребители са най-защитените, но когато става въпрос за търговия в рамките на Европейския съюз. По думите на Арсенов, когато пазаруваме от търговци извън ЕС, например от Китай, нямаме същите потребителски права. 

Вижте видеото с целия разговор!

fallback
Още от България сутрин
fallback