Поредният опит за промяна на Закона за движение по пътищата силно разпали страстите. Идеята е младежи под 18 години да могат да шофират с придружител след изкарването на курсовете, но преди същинския изпит.
"Предложенията ги чух за първи път декември на среща с представители на преподавателите по авто-мото подготовка - 100% от преподавателите отхвърлиха това нещо и казаха, че е невъзможно. От Автомобилна администрация са сигурни, че това няма да се приеме", настоя в "България сутрин" председателят на МЕНСА България Христо Радков.
Радков бе категоричен, че е невъзможно младежите да натрупат опит, шофирайки с придружител преди да получат свидетелство за правоуправление на МПС.
Институтът за пътна безопасност пък организира пространно обществено обсъждане утре от 11 часа.
"Законът не трябва да бъде противопоставен на една или друга част от обществото, подчерта председателят на УС на института Руслан Вуцов и се обяви за наличието на повече обществени организации, които да се включат в дискусията.
Амбицията на Института за пътна безопасност е да се създаде нов продукт, в който обществото да се вслуша. Всички на пътя сме еднакво застрашени, обяви той пред Bulgaria ON AIR.
Христо Радков обаче е настроен скептично относно обсъждането на новия закон.
"Шофьорите даваме най-много жертви, виновни сме 100% каквото и да се случи по пътищата, а нас никой не ни пита и обираме най-големите санкции", настоя той.
По думите му всяка година у нас има между 270 и 290 загинали поради несъобразена скорост с пътните условия. Организацията на движението е много важно нещо и уникално неправилна в момента, посочи той в качеството си на председател на Българското обединение на шофьорите.