България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Лъжат ли ни за броя на загиналите и ранените по пътищата?

Експерти са категорични, че трябва по-добро обучение и по-голям контрол за новите шофьори

06.11.2017 | 08:36 Редактор:
Лъжат ли ни за броя на загиналите и ранените по пътищата?
Лъжат ли ни за броя на загиналите и ранените по пътищата?

Манипулирани ли са данните на сайта на МВР за броя на загиналите и ранените по родните пътища? Любка Маринова от Асоциация на пострадалите при катастрофи изнесе данни, че жертвите и катастрофите по пътищата са доста по-малко в сравнение с миналата година

"Не е възможно зануляване на данните от страна на МВР. Този 30 дневен срок за загиналите от катастрофи не е измислен от Народното събрание, а от международни организации. Няма смисъл да се зануляват данните, защото няма какво да се промени с това", категорична бе Маринова пред Bulgaria ON AIR.

По думите ѝ трябва да се види коя фирма е обучила най-добре своите курсисти и коя най-зле. Според нея много шофьори не знаят знаците по пътищата.

Темата в студиото на "България сутрин" бяха коментираха още председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка инж. Йонко Иванов и председателят на МЕНСА - България Христо Радков.

Инж. Йонко Иванов посочи, че още в началото на годината е било ясно, че има проблем с тези статистики, но никой не се е самосезирал.

"Няма правилна държавна политика на тази тематика. Отчита се броят на загиналите и пострадалите в по-големите болници, а в малките болници жертвите не се отчитат. Някой се стреми с тези неадекватни данни да ни обърка. Наскоро КАТ направи много гафове с изменения на ЗДП", каза още той.

Христо Радков отбеляза, че до 10 юни на сайта на МВР са се качвали данни, според които жертвите на пътя са били повече спрямо миналата година. След това обаче сайтът се е сринал и оттам нататък данните за тези месеци не е могло да се видят.

"Има откровена некомпетентност или някой се опитва да ни заблуди. Ако някой иска да ни излъже, трябва да бъде наказан", коментира още Радков.

Гостите направиха заключение, че трябва да има по-голям контрол, по-добро обучение за младите шофьори и опресняване на шофьорските знания цял живот, за да се намалят жертвите на пътя.