Все по-често избираме да пазаруваме онлайн, но знаем ли как и от какво да се пазим?
"Важното е от КЗП да направим така, че търговията в Интернет да не вкарва хората в излишни разходи, а да им помага. Новите методи за предлагане на стоки и услуги в онлайн пространството често излизат от държавния регламентиран контрол, в резултат на което все повече хора подават жалби", посочи председателят на Комисията за защита на потребителите(КЗП) Димитър Маргаритов.
В студиото на "България сутрин" гостът отбеляза, че имаме право да върнем поръчка закупена през Интернет в 14 дневен срок. Много търговци се опитват да скрият тази информация от нас, допълни още той.
"Тъй като идва "черният петък" и големите разпродажби, трябва да се внимава дали намаленията са реални или лъжливи. Собствената преценка и проверката в Интернет са най-добрият начин да се предпазим", уточни Маргаритов пред Bulgaria ON AIR.
По негови думи българите оставаме мнителни що се касае разплащането с кредитни и дебитни карти в онлайн пространството.
"Към момента тези притеснения са предимно преодолени. Ако търговецът иска повече банкова информация от нужното му, трябва да се усетим и да внимаваме", посъветва председателят на КЗП.