Тази седмица ще бъдат отворени финансовите параметри на кандидатите за изграждане на ТОЛ-система. Участниците в търга са 6 български и чуждестранни консорциуми, предаде репортерът на Bulgaria ON AIR Димитър Димитров.
"Възможно е ТОЛ-системата да доведе до загуба за транспортните фирми у нас, но само за период от 2-3 месеца. Това е времето, което ще отнеме увеличението на цената да бъде прехвърлено върху експортни фирми, вносители, износители, търговски фирми и производители. Така те постепенно ще прехвърлят ТОЛ-таксата към своите стоки и така тя ще се плаща от цялото население", поясни директорът на компания за международен транспорт Христо Христов.
Според него няма как да имаме хубави пътища, ако никой не иска да плаща за тях.
"В Европа само ние и Румъния нямаме ТОЛ-такси. Сумата събрани пари ще е около 3-4 пъти по-голяма от сегашната от винетни такси. С тази сума се предвижда да се поддържат второкласни и третокласни пътища из страната", отбеляза още Христов.
Той посочи, че ТОЛ-такса трябва да има само за международните пътища, а не за второстепенните.