Хаосът с организацията на пътната безопасност е много голям. Всеки работи на парче. Назрял е моментът за единна агенция за пътна безопасност, категоричен бе пред Bulgaria ON AIR Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
По думите му основният проблем у нас е, че когато направиш нарушение, не следва санкция. Той подчерта, че нарушенията не се констатират, а когато се констатират - няма ефективна санкция.
"Това не е само за аварийната, но и за бус лентата. Липсва ефективна санкционна политика от държавата. Не може от Бургас до София да имаме 4 камери, трябва да имаме 50-60. Ако на всеки 3-4 км имаме камери, никой няма да си позволи да кара в аварийната лента", обясни Тодоров в "България сутрин".
Христо Радков от МЕНСА-България посочи, че рано са предупредили за тормоза над водачите, който ще бъде упражнен, ако книжката им е изтекла вчера. Той подчерта, че след последните промени в такива случаи директно се свалят номерата на автомобила.
"Предупредихме и за проблемите, когато се разреши движението в лентата за принудително спиране. Наказанието е спрямо имуществото, а не спрямо водача", отбеляза той в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.
Радков е на мнение, че за пореден път се дава възможност на представителите на "Пътна полиция" да снимат избирателно. По думите му, ако видят една хубава кола, те могат да преценят да не снимат.