България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

"Спаси София" настоява за нощен градски транспорт в столицата

Зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев посочи, че общината прави проучване колко хора биха ползвали услугата

18.07.2017 | 08:16 Редактор:
"Спаси София" настоява за нощен градски транспорт в столицата

Неправителствената организация "Спаси София" предлага в столицата да бъде въведен нощен градски транспорт, тъй като се оказва, че това е един от последните европейски градове без такава услуга.

Организацията предлага седем линии да осигуряват нощния превоз.

"Администрацията не си дава сметка, че животът не спира в 23:30 ч. Липсата на евтина, бърза и редовна алтернатива на такситата през нощта води единствено до огромни пропуснати ползи за бизнеса, културата и туризма", категоричен бе Гергин Борисов от "Спаси София".

Пред Bulgaria ON AIR той посочи, че в момента биват ощетени не само хората, които са навън в късните часове, за да се забавляват, а също така и туристите и най-вече гражданите с нестандартно работно време.

От организацията отчитат, че средно на месец работодателите дават за ваучери за транспорт около 350 лв. за служител.

Те настояват линиите на градския транспорт да се увеличат, а превозните средства да бъдат по-редовни и по-бързи. И най-вече наземният транспорт да не бъде в противовес с метрото.

В студиото на "България сутрин" зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев посочи, че в момента Столична община прави проучване, което трябва да бъде завършено до края на 2017 г., за това колко хора биха използвали нощен градски транспорт, тъй като размерът на средствата, които трябва да се вложат е доста голям.

"Също така трябва да сме наясно каква сума са склонни да плащат гражданите за подобна услуга, защото статистиката показва, че навсякъде, където тя е въведена, билетите са от два до три пъти по-скъпи в сравнение с дневните тарифи", обясни Евгени Крусев.

Той уточни още, че сред един от основните проблеми стои въпросът със сигурността. Поради тази причина се работи за поставяне на камери за видеонаблюдение в целия градски транспорт на столицата.

Евгени Крусев допълни още, че в рамките на три години предстои да бъде въведена електронна система в превозните средства, която да таксува пътниците на база разстояние или време. А до есента всички нови автобуси да бъдат оборудвани със зарядни станции.