От 15 до 30 нови мотрисни влака за БДЖ - това е част от реформата, към която върви държавната компания.
Заради главници, редовни лихви и наказателни лихви по заеми, взимани преди 2009 година, от БДЖ е бил изведен ресурс в размер на 615 млн. лева, равняващи се на 40 нови мотрисни влака.
Тези данни представи в "България сутрин" по Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на холдинга Владимир Владимиров.
Държавните железници са прескочили трапа на фалита около 2011-2012 година, посочи той, а сега реформите са на финалната си права.
"БДЖ е жизнено способно предприятие. Държавата на финалната права на реформите може да се намеси, да даде 224 милиона, които не стигат на железницата да погаси всички дългове, и оттам нататък вече е въпрос на държавата и на доброто управление на мениджмънта железницата да се развие", уточни Владимиров.
Преподаватели от три университета, заедно с експерти на БДЖ, на инфраструктурни компании и Министерството на транспорта, разработват типажа на нови мотрисни влакове.
А септември месец трябва да стартира и процедурата за нов подвижен състав, добави Владимиров.
Същевременно с това върви и рехабилитация на инфраструктурата, както и техническа проверка на влаковете.
Чуйте още във видеото.