Mагистрала "Марица" струва 159 млн. лева и се вадят още 51 млн. - пари, които трябва да бъдат откраднати. Това обяви в "България сутрин" журналистът от OFFnews Владимир Йончев, който разследва случая с АМ "Марица" и обществените поръчки, които Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) възлага за строежа й.
"Има защо прокуратурата да влиза в АПИ, случаят е много драстичен. Всички поръчки се правят като икономически най-изгодна оферта, което не значи най-ниска цена. Магистралата е завършена за близо 160 млн. лева и се дават още 51 млн. лева за укрепване", обясни гостът на Bulgaria ON AIR и подчерта, че е порочен начинът, по който се правят обществените поръчки в АПИ.
Според Йончев бившият шеф на АПИ Лазар Лазаров е бил "гара разпределителна" на поръчките и ще бъде все така, "докато не се прекъсне двойното финансиране за една и съща работа".
"Скандалът с пътищата ще окаже много голямо влияние за избора на регионален министър", категоричен е Владимир Йончев. Същото мнение споделя и колегата му от OFFnews Aнтония Чорева, според която е възможно влизането на прокуратурата в АПИ да има за цел Лиляна Павлова да не бъде отново регионален министър.
"Как може 51 млн. лева да се усвоят за 32 дни ремонт", сподели учудването си тя и добави, че още преди около година са потърсили отговори от АПИ. Журналистите са получили отговор, че поръчката е стандартна.
"Италианският изпълнител на магистралата "Чи Ем Чи Ди" я строи 4-5 години и накрая тя се дава за укрепление на друга фирма - "Пътища Пловдив", каза още Антония Чорева.