България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Експерти: Оценките за поведение няма да спрат агресията в училище

Коментар по темата на Цвета Брестничка от Асоциация "Родители" и психолога Христо Монов

20.04.2017 | 07:36 Редактор:
Експерти: Оценките за поведение няма да спрат агресията в училище
Експерти: Оценките за поведение няма да спрат агресията в училище

Синдикати искат оценка за възпитание и поведение на учениците, която да намали агресията в училище. Цвета Брестничка от Асоциация "Родители" обаче бе категорична в "България сутрин", че такава мярка ще бъде неефективна.

"Трябва да търсим къде са корените на агресията и там да насочим усилията си. Те са в средата, в която децата учат. Този двусменен режим, претъпканите паралелки, учебният процес е насочен към пасивно седена на децата, нямат почти никаква възможност да избират какво да правят", обясни тя.

Гостът на Bulgaria ON AIR добави, че предложените от МОН 22 мерки срещу агресията в училище са за интервенция, а не за превенция. Брестничка е на мнение, че трябва да тръгнем от промяна на средата, но това изисква доста ресурси. 

"Родителите ще се отдръпнат и много трудно ще се партнира с тях, когато сложим етикет "това дете е лошо". Децата стават агресивни, когато им е скучно и правят неща, в които не виждат смисъл", настоя тя.

Цвета Брестничка е на мнение, че децата ще бъдат много по-малко агресивни, ако преживяват повече партньорство и има повече групова работа в училище. 

Психологът Христо Монов посочи пред Bulgaria ON AIR, че нашите деца виждат агресия и не знаят да реагират по друг начин. Според него изброените от Брестничка фактори допълнително усложняват положението. 

Дали действително не е крайно време да премахнем двусменния режим, запита той в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.

"Дайте да почнем да учим децата си в училище, за да са готови за живота. Как да се държим така, че да не пречим на другите, да сме полезни на себе си и да изграждаме една корпоративна общност", коментира Христо Монов.

Психологът заключи, че една нация няма бъдеще, ако е на първично или елементарно ниво.

Вижте видео с цялата дискусия: