България е на първо място в Европа по брой загинали на пътя, въпреки множеството промени в Закона за движението по пътищата и предприетите мерки. В предаването "България сутрин" председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов подчерта, че никой не дава отговор за това кой отговаря за лошата организация на движението, за лошите пътища и за некачествените ремонти по тях.
Той обяви, че днес в 10 часа в пресцентъра на БТА ще дадат брифинг с други техни колеги, на който ще поставят въпросите кой отговаря в момента за организацията на движението в държавата ни и кой поема ангажимент за обществените поръчки за изпълнението на тези критични точки, където има концентрация на пътнотранспортни произшествия.
"Не бива всичко да се стоварва върху пътната полиция, не й е работа да събира и глобите. Тя трябва да контролира, не е решаващ фактор в пътната безопасност", настоя експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев. "Много назад сме в техническото изграждането на системата за контрол, която трябва да има в България", допълни бившият шеф на КАТ.
По отношение на това, че санкциите се увеличават, а жертвите на пътя не намаляват, гостите в студиото на Лора Инджова се обединиха около мнението, че последните промени в Закона за движението по пътищата са били популизъм на финала на миналия парламент, отколкото реално насочени към предотвратяване на ПТП-та.
"Впечатление прави, че броят на загиналите намалява от началото на годината, но пък страшното е, че през март загиналите се увеличават и то доста повече, отколкото през същия месец от предходната година", поясни Стратиев пред Bulgaria ON AIR.
Той заключи, че би трябвало да се престане практиката с постоянните промени и да се върви към един нов и строен закон с правила и санкции към участниците в движението по пътищата.
Целия разговор вижте във видеото: