Българинът предпочита да даде някой лев в повече и автомобилът му да мине технически преглед, вместо той да бъде направен качествено. Това коментира Малинка Бондаренко от "Съюза на българските автомобилисти" в предаването "България сутрин".
"Тази кампания, която се провежда е проформа, защото се видя, че Столична община искат да се вкарат някакви драстични мерки към автомобилите, които са на много години или замърсяват околната среда", добави и Йонко Иванов от "Съюза на професионалните автоинструктори".
Той обаче призова във всички тунели и надлези, където липсва вентилационна система - да се направи такава. Нека държавата да си свърши работата, подчерта той.
"Навремето имаше специални светофари, при които да си гасим двигателите. Къде са сега те?", запита още той.
"За да се случат всички тези добри неща, които всички желаят като чистия въздух, за да се изпълнят европейските изисквания от гледна точка на екология, трябва да има държавна политика и най-вече желанието на тази държава да ни се случат тези неща", смята Бондаренко
Над 75% от автомобилния парк в България е на 10 години, една голяма част от него е над 20 години, цитира статистиката тя. По думите й такива автомобили продължават да се продават, някои от тях са и без катализатори. Тя предложи всеки, който иска да управлява подобна кола да плаща по-висок данък.
Чуйте още в следващото видео:
преди 7 години
преди 7 години