България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

До няколко месеца роумингът няма да се таксува

Дори и извън границите на съответната държава, ние ще говорим при същите условия, както и в родината си, заяви за "България сутрин" Димитър Маргаритов, председател на КЗП

02.02.2017 | 08:11 Редактор:
До няколко месеца роумингът няма да се таксува
До няколко месеца роумингът няма да се таксува

След няколко месеца роумингът, като таксуване от мобилните услуги ще отпадне. Това заяви пред "България сутрин" Димитър Маргаритов, председател на Комисия за защита на потребителите. 

"Макар и да сме извън границите на съответната държава, ние ще говорим при същите условия, както и в родината си", поясни той за Bulgaria ON AIR.

Председателят на КЗП отбеляза, че от комисията ще следят внимателно пазара, защото нелоялните практики, които разкриват, включително и по отношение на мобилните оператори, представляват нещо като "игра на котка и мишка".

"Нашата статистика за миналата година показва, че сектор Комуникация продължава да бъде най-чувствителният. През изминалата година сме получили над 20 хил. жалби и сигнали от потребители и, около 35% от тях касаят сферата на телекомуникациите. Това е секторът, в който хората изпитват най-сериозни проблеми и желаят да бъдат подпомогнати", разказва гостът. 

Друго интересно наблюдение, което Маргаритов подчерта бе това, че през последните 3 години от КЗП наблюдават и една трайна тенденция за увеличаване броя на сигналите от граждани и това означава, според него, че потребителите осъзнават факта, че имат определени права и са готови да реагират, когато те са засегнати.

"Това, от своя страна, влияе по един или друг начин върху търговците, защото те започват да изпитват един респект не само към контролните органи, но и от това, че самите хора реагират и, понякога, това е достатъчно, за да може един търговец сам да се поправи", каза председателят на КЗП.

Като още един сектор, от когото граждани се оплакват и подават жалби към комисията, Димитър Маргаритов включи и сметките за електроенергия. Той коментира темата така:

"Когато вие имате съмнения, че ви е начислена неправилно сумата за изразходвана електроенергия, можете да оспорите пред доставчика тази сметка и, в този случай, той няма право да ви спре. Същото важи и за "Топлофикация", защото имаме произнесено решение и за нея. - И Маргаритов продължи: -  Моментът, в който тече разглеждането на вашата жалба до произнасянето на доставчика, вие не сте длъжен да плащате тази сметка", категоричен бе той.