Между 1200 и 1500 лева е заплатата на един шофьор на градския транспорт в София. Тя се формира по няколко показателя - основната заплата е един компонент, над нея започват да се трупат други като стаж и квалификация. Това разкри зам-кметът на София по транспорта Евгени Крусев в предаването "България сутрин" по повод вчерашния протест на един от шофьорите на линия 84, който блокира депото в в столичния квартал "Дружба".
Крусев съобщи, че на въпросния водач вече е наложено дисциплинарно наказание и то е "освобождаване от работа".
"Възможно е да има основания за протест, но това не е формата, засягайки стотици хора по спирките да мръзнат на минусови температури. В столичния транспорт има две синдикални организации, на които шофьорите са членове и съответно ръководството на дружеството е в постоянен диалог с тези синдикални организации, които следва да имат този диалог между работници и ръководство и да се върви към решаване на проблема, ако има такъв", обясни Крусев.
Зам.-кметът на София по транспорта е разпоредил и проверка как шофьорите ползват почивните си дни. По думите му, ако се установят неточности и се почива по-малко, ще се вземат съответните мерки.
Пътуването с градския транспорт е най-сигурният начин за придвижване в града, подчерта Крусев. Той отбеляза, че водачите не се санкционират за закъснения заради натоварения трафик в столицата.
Условията на работа и комфортът за пътниците са свързани и се изразява в подобряване на качеството на услугата - това засяга и шофьорите, и пътниците, посочи още Крусев.
"Ние инвестираме усилено в подмяна на превозни средства, така че шофьорите да имат едни по-добри условия на път, а пътниците - по-добри условия на пътуване. Целим през следващите няколко години средната възраст на автопарка в автотранспорта да бъде между 5 и 7 години", съобщи той.
Видеонаблюдението е един от топ приоритетите, разкри още столичният зам.-кмет по транспорта.
"Планираме да изградим видеонаблюдение в абсолютно всички превозни средства, включително и по някои от най-натоварените спирки на градския транспорт, така че да имаме по-обхватна картина какво се случва вътре в самите превозни средства, което касае сигурността не само на водача, но и на нашите пътници", заяви той.
Крусев потвърди, че има двоен спад на продажбата на талони за еднократна употреба, но по думите му това е нормално да се случи, тъй като има двоен ръст при закупуването на дългосрочните превозни документи заради понижението на тяхната стойност.