fallback

Ново лого - нов скандал!

Кристиян Постаджиян и Иво Попов коментират избора на графичен знак за председателството ни в ЕС пред Bulgaria ON AIR

18.01.2017 | 10:11 Автор: Луиза Божинова

Вълнения и негативни коментари в общественото пространство предизвика новото лого на българското председателство на Съвета на Европейския съюз. Графичният знак съдържа символите кирилица, шевица и трибагреник и е било избрано след два тура на гласуване, събирайки 76 от 90 възможни точки.

"От всички 173 представени предложения, имаше и доста, които се повтаряха. Комисията не избра точно това лого", каза д-р Иво Попов, преподавател по дизайн в Нов български университет (НБУ) и член на журито за конкурса за избор на логото на България.

В предаването "България сутрин" той обясни, че са гласували на два етапа - на първия от тези 173 предложения са отделили 30, след което е започнало второто гласуване, при които са се събрали необходимите точки за въпросното лого.

"Проблемите свързани с това лого са резултат от една много порочна система за начина, по който се правят подобни конкурси в България и в самите задания", заяви д-р Кристиян Постаджиян, експерт по маркетинг и реклама.

По думите му основният проблем е, че на всяко едно лого се гледа като на един творчески продукт. "Реално погледнато логото е един графичен израз на една стратегия, но такава тотално липсва", настоя д-р Кристиян Постаджиян в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.

Д-р Иво Попов сподели, че неговият фаворит е бил графичният знак, заел второ място на конкурса.

"Логото трябва да е достатъчно разпознаваемо като графичен символ. Трябва да се има и предвид, че то ще бъде мултиплицирано върху различни рекламни материали", подчерта д-р Попов пред Bulgaria ON AIR.

Целия разговор вижте във видеото:

 

 

fallback
Още от България сутрин
fallback