За четвърта поредна година се провежда националната кампания "Да бъдеш баща". Това обявиха координаторът на събитието Давид Кюранов и Николай Карамихов от "Национална мрежа за децата" в предаването "България сутрин"
"Решихме, че е важно в рамките на тази "Седмица на бащата", да говорим за това как възприемаме нашите бащи ние самите и какво е мястото им за тях, как ние самите се чувстваме като бащи", обясни Кюранов.
В сайта на кампанията "Да бъдеш баща" има над 30 събития в цялата страна, на които всеки може да отиде и да заведе детето си, добави Кюранов.
Националната кампания "Да бъдеш баща" е част от международната кампания MenCare, заяви той и добави, че това е изключително полезно, защото може да се обменят опит и идеи.
"Има голям интерес не само към "Седмицата на бащата", а и към цялата кампания. Това, което научихме през годините е, че бащите и въобще мъжете, които са близки до децата, очакват да бъдат поканени и в момента, в който бъдат поканени, преодоляват първоначалното "какво става тук". Започват много да се въвличат, защото това, което правим, е да работим широко с училища и детски градини в цялата страна", коментира Кюранов.
Ролята на бащата трябва да е по-голяма, отколкото най-често е в момента, обясни Карамихов. Той цитира проучвания, според които бащите са по-малко активни в живота на децата си, отколкото майките. Причините са различни, добави той.
Въпреки това двамата заявиха в ефира на Bulgaria ON AIR, че това не е опит да се изземе по някакъв начин функцията на майката.
"Всяка една от нашите инициативи е обявена като майки с деца и партньори и няма как да не бъде така, защото много често майките са тези, които ни помагат да въвлечем бащите в нещо. Ценността на това едно дете да има наблизо мъж, който да се грижи за него, е много по-ценно, отколкото да владеем някакво пространство и да смятаме, че можем да се справим на 100%", обясниха те.