"Подадохме декларация, защото има вероятност да излезем на протест, заради тези километрични опашки по границите ни. Преди няколко месеца алармирахме институциите за тези проблеми. Причините са различни за отделните гранично-пропускателни пунктове. Даваме 10 дни за реакция от държавата и вероятно ще затворим някой пункт", предупреди в "България сутрин" по телевизия Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи у нас Йордан Арабаджиев.
Той сподели, че са сезирали шефовете на Агенция "Митници" и Гранична полиция и са ги запознали с проблема, но са получили един чисто чиновнически отговор, който не им дава възможност за реакция, освен да излязат на протест.
"На Дунав мост 2 проблемът е повече в румънските власти. Не всички трасета са обезпечени. На "Капитан Андреево" проблемът се корени в работата на нашите контролни органи. Няма комплексен подход за решаване на проблема", категоричен е Арабаджиев.
Той твърди, че превозвачите търсят различни механизми, за да си решат проблемите.
"Най-лесният е да се откажат от Турция. Наблюдава се, че около 25-30% от българските превозвачи отказват работа с турци", заяви гостът в студиото.
Според него един транспорт е привлекателен, когато е бърз и предвидим, а това чакане бави работата.
"Ако се губят 60-70 часа по границата, международният транспорт се превръща в крайно непривлекателен и причина за това са граничните неуредици. Превозвачите губят около 100-150 евро на ден, ако превозното средство е в престой. В рамките на 10 дни, ако няма реакция, няма друг вариант освен да затворим някой пункт и да ни обърнат внимание от институциите", категоричен е Йордан Арабаджиев.
По думите му международните превозвачи са готови на пълна блокада на българо-гръцката граница, ако от гръцка страна отново бъде блокирана границата.
Арабаджиев сподели, че тази сутрин опашката при Видин-Дунав мост 2 е около 4 км., а над 200 тира престояват там. "На Капитан Андреево" опашката снощи е била около 8 км., което означава престой около 18-20 часа.