Транспортният бранш не е против споделените пътувания. В повечето сайтове сумите, които са обявени за споделено пътуване започват от около 20 лева, специално за дестинация София-Бургас. Реално излиза, че самият шофьор печели от това, че прави споделено пътуване.
Това коментира Георги Атанасов, изпълнителен директор на "Юнион Ивкони" в предаването "България сутрин".
"Идеята на споделеното пътуване не е да се натрупва печалба, а да се намалят разходите. Едно е например по улиците в пиковите часове да се движат коли с по един пътник, съвсем различно е да се движат и двама-трима пътници в него. Става дума за това човек, който не ползва пълноценно определена вещ, автомобил в случая, да може да я сподели с другите, като по този начин намали своите разходи", заяви главният редактор на Investor.bg Бойчо Попов, който е за споделеното пътуване.
По отношение на това дали е оправдана цената на билетите в автобусите, Атанасов каза, че тя е калкулирана спрямо пазара, тоест спрямо цената на дизеловото гориво, стойността на труда на персонала, данъците. Попов обаче посочи, че като пътуващ до Пловдив не е забелязал цената на автобусните билети да е намаляла.
Според Атанасов споделеното пътуване се превръща в бизнес.
"Ние не сме против споделеното пътуване. Искаме да бъде регламентирано. Според нашите изчисления към момента между 15-20 процента е спадът в прихода в стойността на билети", заяви той.
"Държавата все още не е готова с анализа на това какви са евентуалните загубите. Цифрите, които чуваме идват от автомобилния бранш. В момента такъв анализ се прави от НАП и той не е готов, така че не знаем", настоя Попов.
Цялото интервю вижте във видеото: