България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Къде щеше да е сега Фарук Бекташ с е-гривна на ръката?

Хубави пътища и тежки санкции ще спрат войната на пътя, коментираха адвокат Марин Марковски и Любка Маринова пред Bulgaria ON AIR

09.08.2016 | 09:47 Редактор:
Къде щеше да е сега Фарук Бекташ с е-гривна на ръката?
Къде щеше да е сега Фарук Бекташ с е-гривна на ръката?

Турският гражданин Фарук Бекташ уби двама мотористи на пътя, след което бе пуснат под домашен арест и успя да се скрие от българския съд. В момента е обявен за издирване, като се предполага, че вече се е върнал в Турция. 

Адвокат Марин Марковски и Любка Маринова от Асоциацията на пострадалите при катастрофи коментираха конкретния казус и войната по пътищата в "България сутрин" по Bulgaria ON AIR.

"Това са непредпазливи деяния, не са умишлени. Самият закон не ги третира тежко, както умишлените убийства. Подходът не е елементарен - понеже е убиец, да отиде за 100 години в затвора. Трябваше да сложат гривни на контрола, както в САЩ и някои европейски страни", обясни адвокат Марковски.

Той уточни, че когато чужд гражданин извърши престъпление на територията на страната ни, е нормално той да няма постоянно местожителство, тъй като не е очаквал да се стигне до такъв инцидент. По закон няма пречка да сключи договор за наем след деянието и да има доказателство, че ще остане в България. Именно това направи и Фарук Бекташ, който след предоставянето на договор за наем, бе пуснат под домашен арест.

"Но това не задължава съда да определи домашен арест, преценката е на съдията", уточни Марин Марковски в студиото на телевизията.

"Това е много тежко престъпление, но не мога да коментирам решението на съда, тъй като не съм запозната с подробностите", обясни бившият говорител на КАТ Любка Маринова.

Тя разкри, че от началото на годината в България има 391 загинали и над 5000 при катастрофи.

Любка Маринова се обяви за спазване на закона и изпълнение на тежките наказания, а не само в тяхното налагане. 

"С Румъния сме на първо място по загинали на пътя - по 95 човека на 1 млн. Трябва да се промени алгоритъмът на наказанията - първо плати, после жали", акцентира тя.

Адвокат Марковски добави, че проблемът с катастрофите ще се реши с много по-хубави пътища, отговорни хора и сериозни санкции в закона. 

"Не спазваме правилниците, но срещу 500 евро глоба в Гърция нашите стават дисциплинирани като немски шофьори", посочи той и допълни, че санкцията трябва да съответства на деянието. 

"При катастрофите не трябва да има много милост, защото има война на пътя и загиват хора. Звучи странно от думите на един адвокат, но говоря като гражданин", каза още Марин Марковски.