България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Последиците от връщането на забраната за движение на ТИР-ове

Фалити на компании и икономически спад, прогнозира Васил Пиронков от АЕБТРИ

25.07.2016 | 10:46 Редактор:
Последиците от връщането на забраната за движение на ТИР-ове
Последиците от връщането на забраната за движение на ТИР-ове

В края на миналата седмица Агенция "Пътна инфраструктура" върна забраната за движение на тежкотоварните автомобили в петък и неделя. През летния сезон тировете няма да имат право да се движат по първокласните пътища в петъците от 17:00 до 20:00 часа и в неделите от 14:00 до 20:00 часа. Една такава забрана ще създава ли повече проблеми, отколкото да помага?

"Има две значения - едното е за всички, които се придвижват в най-натоварените часове и другото е неудобството, което се получава за самите товарни превозвачи", обясни в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Васил Пиронков, заместник-председател на Асоциацията на автобусните превозвачи и член на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ).

"Проблемът не толкова по атомагистралите, а по първостепенните и второстепенните пътища, където броят на лентите за движение е в една посока и стават едни огромни километрични опашки", каза Пиронков. "Друг е въпросът за културата на движение ."

Пиронков отбеляза, че само 2% от броя пътни произшествия по пътищата са в контакт с товарни автомобили, като не повече от 0,3% е вината на водачите на товарни автомобили.

"Европейската практика сочи, че има такива оповестявания, когато има определени периоди на спиране на двжението на превозните средства, но то е предварително планувано", заяви Пиронков в ефир.

По думите му, проблемът не е само спирането, а и местата за спиране, които липсват в България с изключение на магистралите.

"Другият проблем е работното време на водачите, което се нарушава тотално при едно такова спиране и санкциите са огромни", подчерта Пиронков. "Щетите са огромни. В България над 7 тона и половина има 76,572 товарни превозни средства, включително и влекачите в това число. 85% от тях са или с кредит, или на лизинг. Една такава рестрикция ще доведе до фалити на определени компании."

"В момента никой не го коментира, но Европа е в икономическа рецесия", категоричен е Пиронков. "Това, което се случва в Турция е само начало. Икономически ще има спад", посочи той.

"Може би има 70% спад на туристите, които заминават в Турция", каза още Пиронков. "В момента и в автобусните, и в товарните превози, когато се спомене Турция или Близкия изток за движение за транспортна услуга, всички превозвачи сме поставени под дилема дали изобщо да направим този курс", сподели той в ефир. "Без да има умиротворяване в нашата съседка, не виждам как би се развивал бизнесът, а също и туризмът."

Цялото интервю вижте във видеото: