fallback

Турция губи позиции в туризма, но това не помага на България

"България привлича туристи с по-малко възможности", каза Байко Беков пред Bulgaria ON AIR

01.07.2016 | 08:39

"Отменени резервации по-скоро няма, защото от началото на годината се регистрира спад, който се задълбочи и в момента спадът на записванията към Турция е около 50%, в сравнение с миналата година", посочи представителят на туроператорите в България  Байко Беков в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

По думите му причината е свързана с безопасността. "Колегите от Турция обявиха много сериозни отстъпки, защото за тях този проблем е съпроводен, както с по-малък брой туристи, така и с по-малък оборот". обясни туроператорът.

"Големият спад е на пътуванията към Истанбул", каза Байко Беков. По думите му в договорите, които туристите са подписали, са включени всички условия. "Ако пътуването е в близките дни, губите нацяло сумата си. Но ако остава малко повече време, тогава от 30 до 50% може да спасите от сумата. А когато са повече месеци, което е рядка практика, може само 10 % от сумата да бъде загубена", обясни Беков.

Туроператорът уточни, че към нашата страна също има пренасочване, но в по-малък размер, отколкото бяха предварителните очакванията. Причината е в нивото на качеството, защото то няма как да замести нивото на турските курорти.

"Профилът на туристите, които посещават България е много различен. Хората търсят нощен живот, парти туризъм. Други искат комбинация от морска почивка, шопинг и хазарт.Има търсене и към по-малките курорти, но там се насочват семействата с деца", посочи Беков.

Според него се е очаквал по-голям ръст от страна на Русия, но той не се е регистрирал в тази посока. "Има ръст на пътувания на руски туристи, но към хотели, които са закупени от руски граждани", заяви туроператорът. 

Той допълни, че се предвижда минимален ръст на вътрешния пазар." Вероятно сезонът от миналата година ще се повтори", категоричен е Беков. "Имаме по-сериозни очаквания от съседните страни.Трябва да се проведе маркетинг, но на национално ниво и няма кой да създаде тази реклама", обясни той.

По отношение на проблемите в обслужването в България, Беков каза, че държавата ни се асоциира към нискобюджетните дестинации. "България привлича туристи с по-малко възможности, което предполага и по-слабата консумация на услуги, храни и напитки", допълни още туроператорът.

"Предлагаме услуги с ниска цена, идват туристи. които плащат по-малко и няма как да заплатим по-високи заплати на персонала, за да бъде качеството по-високо", категоричен е Беков. 

 

fallback
Още от България сутрин
fallback