България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Учители за 3D анимации в учебниците по история: Ще бъдат по-интересни

Въпросът е обаче до каква степен новите технологии влизат в синхрон със старите методи за преподаване, коментираха те

15.06.2016 | 10:46 Редактор:
Учители за 3D анимации в учебниците по история: Ще бъдат по-интересни
Учители за 3D анимации в учебниците по история: Ще бъдат по-интересни

"3D анимации в учебниците по история - със сигурност биха били по-разбираеми. Издателствата са се постарали да отразят в учебниците новите реалности и необходимости, както за учениците, така и за учителите. Учителите се съобразяваме с желанията и необходимостите на учениците. Безспорно ученикът е в центъра на цялото това усилие, в центъра на системата е връзката на учител-ученик." Това коментираха учителите Емил Джасим, Георги Станев и Кирил Станчев в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

Учебникът е един от многото помощни материали на учителя, посочи Джасим. Той даде пример със 18-то СОУ, което работи с електронна форма за обучение и където всеки може да качва материал за обучение. "Учениците да бъдат изследователи и да търсят знания, а ние само да ги моделираме", добави той.

На някои ученици им е скучно в сегашния стил на учебник и заради това трябва да се върви в крак с времето, посочи Кирил Станчев.

"Този вариант със сигурност би им бил по-интересен и би обхванал повече деца. Това ще им ангажира повече съзнанието и ще имат повече трайни знания", прогнозира учителят.

Според Георги Станчев хубаво е, че учителят има свободата да избира измежду учебниците, защото той най-добре познава каква е ситуацията в определен клас. Той спомена думите на Памела Райт, според които "учебникът е инструмент за учителя и дали той ще работи с лаптоп или с черна дъска с тебешир, важно е той да подходи с необходимото желание и да умее да привлече вниманието на учениците, ако това го постигне, той може наистина да постигне чудеса".

Учебникът е важен за децата, важно е той да бъде достъпен, подчерта още той.

"Ако учителят успее да създаде интерес, ако учителят успее да създаде диалог в класната стая, това не е учебникът и никой няма да помни имената на съставителите на учебниците, а тези на учителите. Той е този, който научава на критическо мислене, който научава на функционална грамотност. По дефиниция, учебникът е този инструмент, който би позволил на ученика да се подготви самостоятелно, ако е по някаква причина е изпуснал учебния час. И да, в този смисъл е важно. Но, когато вече имаме интернет и когато за ученика наистина информацията и учебникът му е в ръката, когато и където отиде в едно малко устройство или 3D вариант, нали разбирате, че този хартиен носител има своето сантиментално значение", заяви Джасим.

Професията е застаряваща, потвърдиха преподавателите.

"Има го и този момент и този процес на въвеждане на тази нова технология с електронните учебници в електронния процес наистина ще бъде труден и може би трябва да се подходи индивидуално и към учители, и към педагози, за да може да бъде ефективно цялото това нещо", коментираха те.

"Възрастта и най-вече опитът, който носят нашите по-възрастни колеги е само бонус, плюс нещо, от което можем да черпим - да черпим знания и ноу хоу. Въпросът е обаче до каква степен новите технологии влизат в синхрон със старите методи за преподаване", запита Джасим.

Има колеги с много дългогодишен опит, които през всичките години са успели да правят материала много интересен, независимо, че е нямало Google или 3D анимация, не скри той.