България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Пети ден български шофьори са блокирани на италиански пристанища

Парите свършват, най-близкият магазин е на около 3 км, а хигиенните условия не са добри, разказа един от тях

10.05.2016 | 08:15 Редактор: Ирина Георгиева
Пети ден български шофьори са блокирани на италиански пристанища

Вече пети ден български превозвачи и туристи са блокирани в Италия и Гърция. Гръцките профсъюзи са блокирали международните фериботни връзки.

Един от блокираните шофьори е Костадин. От петък той чака да се качи на ферибота от Бари (Италия) за Игуменица (Гърция). В Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR, той потвърди, че блокираните на италианското пристанище са много, а от коментарите ставало ясно, че ферибот ще има чак в сряда.

Костадин се оплака, че парите му свършват заради непредвидения петдневен престой, най-близките магазини за храна са на около 3 км, а хигиенните условия не са добри.

"Когато пристигнах на пристанището и отидох да си купя билет ми казаха, че до сряда няма да има кораби, защото гърците стачкували", заяви шофьорът.

Същевременно Александър Стамболийски от Съюза на българските транспортни работници успокои, че ситуацията в Гърция започнала да се нормализира. 

От гръцкото пристанище Игуменица, той заяви, че първият ферибот вече е отплавал за Бриндизи. Първите кораби от Италия за Гърция ще тръгнат най-вероятно довечера, а от Бари утре сутрин, информира още той.

"Късният следобед имахме разговор с Федерацията на италианските шофьори. Увериха ни, че са направили всичко възможно по дипломатичен път, за да не се стигне отново до такава ситуация. Но не е ясно дали гръцките профсъюзи ще спазят обещанието си", отбеляза той.

По думите на Стамболийски около 600 превозвачи са блокирани от двете страни като загубите се равняват на около милион - милион и половина евро.

"ЕК трябва да наложи някакви санкции, но на генерално ниво не могат да се решат проблемите, тъй като Гърция е суверенна държава и си действат в нея вътрешните закони. Може би разговори с гръцките фермери и профсъюзите, за да не бъдат затваряни такива международни коридори. Да не страдат икономиките на съседните им държави", добави той.

Фериботните компании са предложили алтернативни маршрути на туристите, посочи още Стамболийски. По думите му повечето от тях са били извозени през Албания и са се прибрали в страната. Много малка част от тях са решили да останат и да изчакат на пристанищата.