fallback

В петък ще стане ясно ще има ли протест на автобусните превозвачи

Магдалена Милтенова за проблемите и исканите реформи в бранша пред Bulgaria ON AIR

19.04.2016 | 08:40 Автор: Вероника Цветанова

В петък ще стане ясно дали ще има протест на автобусните превозвачи. Това каза Магдалена Милтенова от Национално сдружение на автобусните превозвачи в ефира на Bulgaria ON AIR.

В началото на месеца от бранша заявиха, че обмислят протест, който би могъл да доведе до хаос по Великденските празници.  В основата на решението е идеята на кабинета да въведе тол такси от 2017 г. за магистралите.

"Решението за протеста принадлежи на Общото събрание на националното сдружение на съюза на превозвачите. Имаме още няколко срещи, които да проведем с няколко министерства. В петък ще вземем решение дали ще има протест. На този етап не сме отменили действията, които сме готови да предприемем", обясни Милтенова

Тя каза, че вчерашната среща с транспортния министър Ивайло Московски е минала добре и те са видели в негово лице разбиране и желание да окаже помощ. Но проблемите на автобусните превозвачи касаят и други министерства и агенции - МВР, НАП, Агенция „Пътна инфраструктура“, за които Московски е обещал да уреди среща.

Милтенова посочи като основен проблем за бранша сивият сектор.

"Сивият сектор е огромен процент – при вътрешните линии е 50%, при международния транспорт – 70%“, каза тя и уточни, че на практика всеки втори превозвач работи на тъмно.

"Ние не можем да се справим, това е проблем, който трябва да се реши от държавата. Другият вариант е да минем към ръкопашен бой, има и такива случай“, разкри Милтенова.

Всеки ден работят около 3000 нелегални превозни средства с около 200 лв. оборот минимум, това е във вътрешноградския транспорт. При международния транспорт, при билет около 200 евро, може да се сметне какви са загубите за държавата, сметна Милтенова. "Искаме държавата да се справи с проблема", настоя тя.

По думите й няма кола и ван 8+1, които да са регистрирани в Изпълнителната агенция. "Всичко, което е в рамките до 9 места, е в сивия сектор. Общественият превоз на пътниците се извършва или с таксиметрови автомобили, или с автобуси“, поясни експертът.

Милтенова даде като пример, че за Испания по техните изисквания всеки автобус трябва да пътува с 6 шофьора. "Един шофьор на ван не може да покрие часовете, които покриват шестимата водачи. На практика се застрашава живота и сигурността на хората и настояваме това да бъде квалифицирано като престъпление", обясни тя.

Според нея дори инцидентите по пътищата индиректно са резултат от сивия сектор. "Ако не реализираме приходи от дейността си, няма как да поддържаме автобусите си", отсече тя.

От Национално сдружение на автобусните не предвиждат увеличаване на цената на билетите.

 

fallback
Още от България сутрин
fallback