fallback

Протестът на таксиметровите шофьори - самосиндикален или принудителен?

Водачите на такситата са били "поканени" да излязат на протест от работодателите си, заяви в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Георги Свиленски от БСП

30.03.2016 | 09:55 Автор: Мария Аладжова

Остър дебат се разгоря в ефира на Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR между депутатите Георги Свиленски от БСП и Станислав Иванов от ГЕРБ. Двамата коментираха състоялия се миналата седмица спонтанен протест на таксиметровите шофьори в столицата.

"Такситата не излязоха на протест, те бяха изкарани на протест. Има голяма разлика между това един бранш, едни шофьори, които се занимават с този бизнес, да излязат на протест от собствени мотиви и напрежение в работата им. Друго е да бъдат изкарани на сила, със SMS, някои със заплахи, за да защитят корпоративен интерес", заяви Георги Свиленски.

По думите му той получил информацията от други народни представители, на които недоволните шофьори сигнализирали чрез съобщения.

Твърдението му веднага получи отпор от Станислав Иванов, който увери, че таксиметровите шофьори действително са протестирали срещу забраната да работят от името на големи фирми за собствена сметка. 

Опозицията в лицето на Свиленски обаче не се съгласи с тезата на Иванов. Депутатът от БСП посочи, че новият закон е приет миналия откомври и предстои да влезе официално в сила от 1 април. 

"Ако тези шофьори наистина са имали притеснения, защо нямаше нито един сигнал до миналата сряда?", попита Свиленски.

Иванов обаче настоя, че водачите на такситата самосиндикално са излезли на протест, тъй като искат да се плаща т.нар. патентен данък и по този начин да бъдат заличени сивите схеми в сектора. 

"Ако останат само на трудов договор или като превозвачи, влизаме в една хипотеза като в Пловдив. Там са събирани 750 хил. лева от данъци при по-малко автомобили от тези, които са към днешна дата, до 2008 г., когато е бил патентния данък. Сега се събират 26 хил. лева", коментира той.

"Проблемът е бил, че са били на трудов договор. Накрая се фалира фирмата и не се дължи нищо. 30 хил. автомобила в цялата страна искат да се изсветли този бранш, а около 500 човека искат да се работи по старата схема. Знаете ли, че двама собственици на фирми са в затвора в момента за укриване на данъци?".

По думите му с новия законопроект се цели въвеждането на изискване към "Автомобилна администрация" и общините да публикуват списък на водачите, на които са преотдали лиценза.

Целият разговор по темата - във видеото!

 

fallback
Още от България сутрин
fallback