Повече прозрачност, публичност и да се контролира възрастта на маршрутките - за това настояват от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, поясни координаторът й Веселин Кирев в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.
"Държавната автомобилна инспекция прави проверки на маршрутките, но не е ясно под чия шапка са. От Центъра за градска мобилност са отказали да ги проверяват. Настоявали сме на заседания на Комисията по транспорт в общинския съвет договорите с превозвачите да бъдат публични, защото по наша информация, те заплащат някаква месечна такса на общината, но не е ясно в какъв размер, за какво става въпрос и няма информация за самите транспортни карти." - обясни Кирев.
"Има наредба за извършване на обществен превоз от СОС от 1999г., според която, когато един превозвач кандидатства за този транспорт в една маршрутка местата трябва да са между 16 и 18. Ако превозвачът предложи повече - между 20 и 26 места ще получи по-ниска оценка." - поясни Кирев.
Договорите, които са подписали маршрутните превозвачи са записани санкции, които те носят, ако са установи нарушение според Столична община, добави председателят на сдружението на маршрутните превозвачи Витан Андреев в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. По думите му има ефективен и рестриктивен контрол върху маршрутните превозвачи.
Чуйте целия разговор в следващото видео: