България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Ил. Тодоров: Да се обсъдят добре промените в Закона за движение по пътищата

Когато обсъждаме мерките трябва да се мисли за здравето и живота на хората, подчерта Алекси Кесяков

12.10.2015 | 12:15 Редактор:
Ил. Тодоров: Да се обсъдят добре промените в Закона за движение по пътищата
Ил. Тодоров: Да се обсъдят добре промените в Закона за движение по пътищата

Добре да се обсъдят всички изменения в Закона за движение по пътищата. Това коментира юристът на БАПК Илия Тодоров и експертът Алекси Кесяков в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. Според тях не на всяка цена трябва да се вдигат наказанията, защото при глобите имаме под 50% събираемост, което е много сериозен фактор. Това кара много хора на пътя да се чувстват безнаказани, подчерта Тодоров.

"Дискусията по санкциите е насочена към опазване на живота и здравето на хората и към нея стоят информация от пътно транспортната обстановка в нашата страна и някои положителни европейски практики. Дискусията е положителна. Единодушни сме, когато стане убийство и всички искаме най-крайни мерки." - допълни Кесяков.

Експертът Кесяков заяви още, че в момента се обсъждат нарушения с умишлен характер, но трябва да се приеме, че има хора, които грешат, а тях системата трябва да ги пази. Престъпленията с умишлен характер трябва да се наказват, подчерта още веднъж Кесяков. По думите му, когато обсъждаме мерките трябва да се мисли за здравето и живота на хората.

"Положително е, че има дебат. Надяваме се да доведе до най-добрите възможни мерки, които да се вземат с цел намаляване на жертвите на пътя, но също така сме и много за изпълнението на тези наказания, защото считаме, че това е много важен компонент, така че законодателните промени, които се правят не трябва да са на всякаква цена за увеличаване на наказания, защото неизбежността на едно наказание е много важен компонент за това какъв превантивен ефект ще има даденото наказание. Идеята тук за привишена скорост с над 60 км/h да се криминализира като престъпление, поставящо в опасност по същия начин, както е криминализирано шофирането с наличие над алкохол над 1,2 промила - подкрепяме тази идея." - подчерта Тодоров.

Чуйте: