Няма съмнение, че обратната функция в медиите е много важна, а в учебниците пише, че те информират, образоват и забавляват. Това коментира председателят на СЕМ доц. Георги Лозанов в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. По думите му същинската образователна функция на медиите е, когато целенасочено създават такова съдържание, което да повдига образователния ценз на аудиторията.
"Това е основният приоритет на качествената медия. Не толкова "качествена" като комплимент, а която се ангажира с важни съдържателни задачи. Там има цели образователни линии и канали в областта на историята, географията и икономиката." - поясни доц. Лозанов.
Голяма задача на медията е да дава знания на хората, които да ги ползват пряко в живота и всекидневно, коментира експертът. По думите му съвременният човек нямаше да е това, което е в момента без медиите.
"В това отношение журналистиката промени коренно гражданското усещане, защото за да можеш да бъдеш гражданин трябва да правиш активно избор по всички основни проблеми на обществото и на твоя живот. За да можеш да правиш избор трябва да си информиран за това какъв е проблемът, какви са гледните точки и това става, откакто съществува журналистиката. Тя е нещо ново." - обясни доц. Лозанов.
Има разлика между информация и образование, както и познание и оттам образование, посочи доц. Лозанов. По думите му информационният поток залива отвсякъде, но за да може информацията да се превърне в познание трябва някаква ценностна селекция, тоест да е насочена към нещо и по някакъв начин организирана от ценностна селекция, да е насочена към нещо.
"Познанието и образованието е повече от информация. Искам да кажа, че да образоваш е повече, отколкото да информираш." - отбеляза доц. Лозанов.
Чуйте останалата част от разговора в следващото видео: