България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Емил Панчев, СБА: Войната по пътищата у нас може да бъде спряна само с драстични мерки

Нужно е да се приеме изцяло нов Закон за движение по пътищата, коментира в Сутрешния блок на телевизия и радио България он Еър председателят на Съюза на българските автомобилисти Емил Панчев

14.08.2015 | 13:00 Редактор: Йоанна Николова
Емил Панчев, СБА: Войната по пътищата у нас може да бъде спряна само с драстични мерки

Войната по пътищата у нас може да бъде спряна само с драстични мерки и по-големи санкции от страна на Пътна полиция. Това заяви в ефира на България Он Ер Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти. Той коментира, че основният проблем е, че Законът за движение по пътищата се променя десетки пъти, но на практика разлика няма.

Още по темата

Статистиката показва, че жертвите на войната по пътищата са повече спрямо миналата година, когато най-много фатални случаи е имало през юли и септември. Емил Панчев смята, че най-големият проблем е чувството за безнаказаност на шофьорите.

"Завладяла ни е някаква мания да изпреварим другия, да не спазваме законите", коментира той.

По думите му трябва да се увеличат санкциите, но те трябва да бъдат приложими и да се плащат глобите.

"Не е въпросът само да увеличим санкциите. Тя санкцията ако е възможно да не се плаща, не се плаща, и тя губи ефекта си. Трябва да бъде махната безнаказаността. Да не можеш да дадеш 20 лева и да продължиш с газ по същия начин", посочи още той.

Панчев е оптимист за ефекта от камерите по пътищата, защото така няма контакт между шофьора и пътния контрольор и се отсъжда обективно. По думите му гражданите трябва да оказват обществен натиск и да показват недоволството си, за да принудят институциите да се задействат. Въпреки това той отбеляза, че законодателството не е много положително настроено към гражданските инициативи.

Експертът обърна внимание и на шофьорските курсове и как се обучават младите водачи. По думите му шофьорските изпити трябва да излязат извън държавата и да се провеждат от частни фирми, защото там няма корупция. Като пример той даде Холандия, където има ниска смъртност по пътищата.

По думите му държавата дава много пари за камери, таблети за изпитите, а системата може да бъде измамена. Той съобщи, че има случаи за различни схеми, с които може да бъде резултатите от изпитите да бъдат фалшифицирани.

Въпреки мрачната статистика, Емил Панчев е оптимист, че ако Законът за движение по пътищата се промени до края на годината, след 4-5 години може да има положителни резултати и да се намали броят на жертвите и пострадалите при катастрофи.