България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Указанията към учебниците ограничават учителите

Промяната на учебниците от първи до четвърти клас трябва да става поетапно и учителите да бъдат включени в обсъждането им. Това каза пред камерата на България Он Ер директорът на 119 СОУ „Академик Михаил Арнаудов“ Диян Стаматов.

12.08.2015 | 08:45 Редактор:
Указанията към учебниците ограничават учителите
Указанията към учебниците ограничават учителите

Включването на упътвания към учебниците ограничава свободата на учителите, категоричен е директорът на 119-то средно общообразователно училище в столицата Диян Стаматов. Според него са необходими нови методи на преподаване, защото стандартният начин е скучен за децата.

Още по темата

„Двигателят в образователната система е точно учителят и там трябва да се насочи по скоро бързата и спешна реформа в образованието, а именно – квалификация на учителите в много съвременни подходи. Поставянето постоянно на нови указания пред учителя води до невъзможността той да бъде свободен. Казва му се какво точно и как трябва да го предаде“, посочи Стаматов.

Директорът е на мнение, че учебниците не трябва да се сменят изведнъж и времето до началото на учебната година е недостатъчно за въвеждане на новата система. Притурките, предназначени за родителите също за излишни, подчерта той.  

„Това са учебници, които са вече поне една или две години работено по тях. Учителите са напълно наясно какво трябва да ползват по-настойчиво и какво не трябва. И не трябва в никакъв случай да се поставя учителят в една позиция, в която едва ли не не знае какво трябва да прави с тези учебници“, каза още директорът.

Стаматов е против предложението по всеки предмет да има само един учебник.

„Учебниците трябва да бъдат много, за да може учителският колектив да избере този, който отговаря на начина, по който желаят да се преподава. Отмина времето, в което трябва да бъде един единствен учебника“, подчерта той.

Учебниците от 5 до 12 клас също трябва да се променят, защото са натоварени с много факти и чужди думи, и учениците трудно ги разбират. Директорът е убеден, че реформата в образованието трябва да започне с повишаване на заплатите на учителите и приемане на Закона за народната просвета.

Репортаж на Анита Соколова: