Над 30% от оплакванията на българите са за транспортни проблеми, когато пътуват из Европа. Най-често това са забавяния, отменени пътувания и проблеми с багажа. Клиентите на онлайн шопинга се оплакват от забавяне или недоставяне на стоката, липсваща гаранция или дефекти на продукта.
„Много често търговецът отказва да признае рекламация само поради това, че потребителят се намира в друга държава или казва например „Трябва да ми я изпратите.“ А рекламацията трябва да е безплатна за потребителя", каза Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център в България.
Подобни проблеми на потребителите вече ще имат своето решение. Ново приложение за правата ни в ЕС ще помага на хората да се справят в сложните ситуации. Travel App поддържа 25 езика и работи офлайн, което спестява на потребителите такси от роуминг.
В секция Помощ можем да открием информация за българското посолство в държавата, която сме избрали да посетим, както и номера за спешна помощ, валиден за целия Европейски съюз. Апликацията пояснява и какви здравни права имат гражданите на територията на евросъюзa. Приложението е по инициатива на цялата мрежа Европейски потребителски центрове, а от българския център гарантират, че ще обновяват информацията редовно, за да гарантират спокойствието на гражданите.