България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Войната по пътищата: Шофьорите трябва да се превъзпитат и контролират

Любка Маринова и адвокат Буенова очертаха необходимите мерки за справяне с нарушенията

14.04.2025 | 11:19 Редактор:

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x

Продължават протестите в страната след смъртта на 12-годишната Сияна. Исканията остават същите - спешни ремонти на опасните отсечки и промяна в законовата уредба.

"Не е добре това, което се случва - загива едно дете. Миналата година в България са загинали 13 деца. При тази раждаемост, това е нещо, което никак не е добре. Не е добре, че не се прави нищо по пътищата. Всички пътуваме и виждаме лошото им състояние. Инфраструктурата трябва да се подобри, да е щадяща за шофьорите. Дори и мигрантите ни избягват - няма откъде да се движат", каза експертът по пътна безопасност Любка Маринова в студиото на "България сутрин".

Апел за контрол

"Знаците и предупредителните сигнали и ограниченията няма да спрат никого. Ще го спре само контролът. Всички нарушаваме правилата за движение по пътищата и не само - много хора не си плащат данъците, пререждат на опашки, не си изпълняват служебните задължения. Няма как да стане с преасфалтиране, предупредителни знаци, пътна маркировка. Има много участъци у нас, в които ПТП-ата започват след ремонт на участъка, защото вече дупките ги няма и караме бързо", коментира адвокат Елица Буенова пред Bulgaria ON AIR.

Според юриста "най-прекрасното" изменение е камерите на общините да следят за нарушители. 

"Няма да има вече пререждане от крайна лява или крайна дясна в средна, за да прередя опашката. Няма да има минаване на червено, неспиране на пешеходна пътека - всичко това ще изчезне, както изчезнаха хората, които карат по бус лентите", изтъкна още адвокат Буенова.

Маринова добави, че трябва да се сложат камери и на магистралите, но не само за скорост, а и да наблюдават аварийната лента за движение.

"Трябва да има и камери за червен сигнал на светофара. Камера да снима дали са с колани или без колани, за да може да се наказва. Трябва да има и физически контрол на "Пътна полиция", уточни експертът по пътна безопасност.

Как да спрем нарушенията на пътя

"Ако сложим навсякъде камери, които да знаем, че са там, няма да си позволяваме да нарушаваме правилата. По този начин ще се превъзпитаме. Аз карам с 80 км/ч на "Цариградско" в крайна лява лента, той ми светка отзад, че му преча. Това поведение може да бъде променено само с постоянен и непрекъснат контрол. Всички казваме, че България е държавата с най-много полиция на глава на населението. Имаме страшно много администрация от МВР и много служители на МВР на глава от населението, обаче нямаме патрулираща полиция. Имаме една патрулка на 23 населени места", обясни адвокат Буенова.

Трябва да се показва какво се случва с тези, които отиват в затвора, настоя Маринова.

Гледайте целия разговор във видеото.