България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

София ще има 3 нови метростанции до края на годината

"В момента се строи 10 км ново метро", отбеляза инж. Стоян Братоев

30.01.2025 | 10:54 Редактор:

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x

Столичният "Метрополитен" отбеляза 27 години от пускането на първия си участък от "Сливница" до "Константин Величков".

"За тези 27 години от 6 км метрото в София стана 52 км с 47 метростанции. В момента се строят 10 метростанции и 10 км ново метро", заяви изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев в студиото на "България сутрин". 

Очаквания за готовите метростанции

Във връзка с напредъка по строителството, инж. Братоев отбеляза, че един от участъците е вече на 65% завършен, а другият е на около 25%.

"Три метростанции се очакват в края на тази година. Това са метростанция "Стадион Георги Аспарухов", втората се казва "Владимир Вазов" и третата се казва "Хемус", съобщи още инж. Братоев пред Bulgaria ON AIR.

Въпреки това, инж. Братоев посочи, че има незначителни забавяния, свързани с геоложките условия, които изискват допълнителни мерки.

Финансирането на проектите е ключово за напредъка на строежа на новите линии. Инж. Братоев потвърди, че проектите се финансират с комбинирано използване на аванси, заеми и бюджетни средства, като нямат проблеми с осигуряването на средства за тях.

Технологични иновации и обучения

Инж. Братоев сподели, че се полагат усилия за обучение на нови машинисти и специалисти, като се използват сътрудничества с Минно-геоложкия университет и Техническия университет в София.

Въпреки наличието на интерес за работа в метрото, той подчерта, че подготовката на кадри изисква специализирано обучение, което е задължително за безопасността и ефективността на системата.

Когато става въпрос за иновации, инж. Братоев говори за внедряването на нови технологии, включително възможността за безпилотни мотриси. Третото ниво на автоматизация на линиите позволява влаковете да се движат без машинист, но, по думите му, практиката в други страни показва, че подобна система все още се нуждае от човешка намеса за мониторинг и безопасност.

Въпреки това, той вижда в автоматизацията бъдещето на метрото, но засега предпочита хибридния подход.

Гледайте целия разговор във видеото.


6
1 rate up comment rate down comment 0
GoshVee
преди 2 седмици
Три спирки за 5~6 години.. Интересно как първите 47 са ги направили само за 27 години.И въпреки това не вярвам, че до края на годината ще се пусне нормалното движение по Владимир Вазов.. Ама пък да видим Сигнализирай за неуместен коментар
5
1 rate up comment rate down comment 2
анонимен
преди 2 седмици
Време е инж. "почетният софиянец" да се пенсионира и да си ходи в родното село. Сигнализирай за неуместен коментар
4
2 rate up comment rate down comment 1
анонимен
преди 2 седмици
Чуеш ли "Хемус", не храни големи надежди! Сигнализирай за неуместен коментар
3
2 rate up comment rate down comment 0
Петкова
преди 2 седмици
А защо не се довърши метрото Бизнес парк??? Сигнализирай за неуместен коментар
2
0 rate up comment rate down comment 2
МИЛЕН ИЛИЕВ МИНКОВ
преди 2 седмици
1
2 rate up comment rate down comment 4
Алекс
преди 2 седмици
Кога ще има метро до КВАРТАЛ Левски до Хр Ботев Сигнализирай за неуместен коментар