Сработила ли е системата на НКЖИ против инциденти и допусната ли е човешка грешка при влаковата катастрофа край Локорско?
"Причината за инцидента е комплексна. В железниците има правило, че трябва да има поне три нарушения, за да може да се допусне катастрофа. Нарушенията са много. Няма такава система и тя не работи. Не е била включена. Имаше система за диспечерско централно управление. Тя беше премахната и след това частично възстановена", коментира проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия пред "България сутрин".
Не са спазени изискванията за безопасност
Според него не са спазени изискванията за безопасност и не е ясно има ли подаден телефонен сигнал.
"Прилича ми на случая в Гърция, където модерна система беше заменена с телефонни обаждания", каза проф. Ананиев пред Bulgaria ON AIR.
По думите му грешката е още в "непълната сигнализация, която е направена".
"Влакът на БДЖ се е намирал на коловоз, който не е свързан със сигнализация и е настъпило излизане от този коловоз, което не е ясно как е станало. Този коловоз е маневрен, помощен. На гарата, от която е тръгнал влакът на БДЖ, този коловоз не е включен в системата и там няма светофар. Той е излязъл с неясни причини. Може би с устно разпореждане. В момента, в който се усещат от диспечерите на НКЖИ, че са два влака един срещу друг, спират влака на ПИМК, защото той е електрически", обясни проф. Ананиев.
Той отбеляза, че служителите са били на мястото, но само разследването ще докаже дали са спазили съответните правила. Според него има система от нарушения в организацията и контрола на влаковете.
Гледайте целия разговор във видеото.