Европейското първенство по футбол, Карлос Насар, филмът "Гунди - легенда за любовта" и дубайският шоколад - това са някои от нещата, които българите са търсили най-често в Google през отиващата си година. Според търсачката българите питат как да се справят с много кредити и какво е "психопат".
"Събирателният образ на българина става много прагматичен. Google се превръща в прагматичен консултант, който ни дава полезни съвети", коментира PR експертът Максим Бехар в предаването "България сутрин".
Според психолога Михаил Михайлов българите търсим герои, защото имаме липса, особено в политиката, и искаме да се идентифицираме с тях.
"Темата "Гунди" също е свързана със спорт, но има и нещо повече. Това е много повече от спорт, това е частица от времето, която много хора не познават. Имаме желание да видим успели българи, герои, хора, на които искаме да приличаме. Творчеството се съчетава с любовната история, със спорта", отбеляза Бехар.
Михайлов подчерта, че нямаме герои в политиката, около които да се обединим.
"Във Възраждането българските герои са свързани с някаква саможертва, но ние не сме готови да жертваме нищо", добави той пред Bulgaria ON AIR.
Политическата криза се задълбочава
Бехар заяви, че не просто сме уморени от политиците, а сме отвратени, защото виждаме изключително ниско равнище.
"Не вярвам, че в политиката ще се роди идол, герой, или човек, по който ще се захласнат българите. Политиката е функция, която не дава възможност един човек да стане герой в сегашната политическа система, която не работи. Копаем здраво надолу. Не сме си представяли, че може да има такава ситуация, при която да слушаме от трибуната на парламента думи, които не бихме си позволили и в кварталната кръчма. Имаме нужда от здрава икономика, от много добро управление на икономиката и добър брандинг на България извън България, за да може да ни уважават и да идват да инвестират", подчерта PR експертът.
На въпрос защо сме търсили думата "психопат", Михайлов отговори, че в масовата психология се появяват трендове и нарцисизмът е свързан с търсенето на думата.
Според Бехар 9 от 10 души се информират онлайн, но се търсят неща, които би трябвало да са общоприети и всеки да ги знае, като например "как да гласувам" или "как да си сваря яйца".
Гледайте целия разговор във видеото.