fallback

Цените на колите скачат, ако Доналд Тръмп наложи нови мита

Никой не печели от търговска война, каза Климент Робев

28.11.2024 | 11:05 Автор: Тодор Петров

Новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп обяви, че ще наложи мита от 25% върху всички вносни стоки от Канада и Мексико, както и допълнителни 10% върху китайските стоки. Акциите на автомобилните производители в ЕС спаднаха.

"За търговските партньори на САЩ Доналд Тръмп крие редица рискове. За автомобилния сектор думата "мито" означава пожар - скок в цените на автомобилите и спад на акциите. Създаването на един автомобил е многокомпонентен и глобален процес", коментира икономическият анализатор Климент Робев пред Bulgaria ON AIR. 

Той обърна внимание, че Германия е най-големият търговски партньор на САЩ в Европа. 15% от търговията между двете държави е в автомобилния сектор. Новината за митата притеснява сериозно германските производители на автомобили.

На прага ли сме на търговска война

Климент Робев е скептичен, че Тръмп ще наложи сериозни мита на европейските стоки. Това е инструмент от негова страна за бъдещи преговори с ЕС, отбеляза гостът в "България сутрин" и напомни, че митата ще бъдат временни, тъй като оскъпяват производството и на американските автомобили.

"От една търговска война никой не печели, а най-много губят потребителите", подчерта икономическият анализатор.

Той изтъкна още, че има ли по-високи мита, категорично автомобилите ще се оскъпяват.

Китайските марки коли и електромобилите

"Китайските автомобилопроизводители произвеждат достатъчно евтини коли, за да бъдат конкурентни на пазара. По-достъпни са от европейските марки. Все повече китайски марки се карат в Европа и България. Наеха големите дизайнери на известните автомобилни марки. Европейските компании губят сериозен пазар от страна на Китай. Вече не е партньор, а голям конкурент", посочи Робев.

Събеседникът добави, че Tesla се позиционира чудесно на пазара и младите потребители я предпочитат. Прагматичните консуматори обаче се насочват към китайските марки. Някъде в ничия територия остават европейските марки, които изостават финансово и технологично.

Климент Робев заяви още, че родените след 2000 г. акцентират върху технологичния момент на автомобила и го разглеждат като смартфон, а не робуват на известни марки.

Как се справяте с поскъпването на живота?

С много лишения и правене на сметка за почти всичко.
Със свиване на разходите за екскурзии/почивки, ресторанти и всякакви глезотии.
Спасяват ме спестяванията ми.
С намиране на допълнителни източници на средства.
Получавам достатъчно висок доход и цените не променят начина ми на живот.
Общо 615 гласа

fallback
Още от България сутрин
fallback