Проблемът с разположението на спирките около Централна ЖП гара в София е от години.
"Централна гара е един от най-големите транспортни възли в София. Има 11 спирки на наземния градски транспорт, 5 трамвайни, 6 автобусни и една метростанция. Отделно има две автогари. Заради разположението им в пространството те са пръснати и са неудобни. През 70-те години на миналия век, когато е строена, е строена с идея под козирката ѝ да спира градският транспорт, за да е максимално удобен за пътниците, които го търсят", заяви общинският съветник от ПП-ДБ-СС Гергин Борисов в "България сутрин".
По думите му, заради неуреденото пространство много от пътуващите ходят по пътното платно и се излагат на риск.
"Предложението ни за преместване вчера получи одобрение от транспортната комисия, надяваме се да получи одобрение и утре в зала. То предвижда всички автобуси, които не зависят от станции за зареждане, като електробусите №60 и №74, да се преместят така, че да спират под козирката пред централния вход. Това позволява и пешеходна безопасна връзка между Централна автогара и Централна гара", допълни Борисов за Bulgaria ON AIR.
Промените не изискват ремонтни дейности
Общинският съветник увери, че предложението е само за реорганизация на движението.
"Няма ремонти или големи реконструкции, които да затормозят достъпа до гарата, но се запазва такси стоянката и паркирането откъм пазара - посрещачи и изпращачи ще могат да продължават да паркират пред гарата за малко. Такси стоянката се измества пред спортната зала в гарата, а пред самия вход се оформя голяма двойна спирка за автобусите", поясни Борисов.
Ще има ли "Мария Луиза" нов облик
"Ремонтът на "Мария Луиза" ще започне скоро. Договор вече има, в момента тече препроектиране. Ние сме внесли предложение за корекции. Този проект за реорганизация на движението, който е обвързан с предложението ни за гарата, включва и пешеходни пресичания на кръстовището на бул. "Христо Ботев" и бул. "Княгиня Мария Луиза", за да може всички трамвайни спирки да са свързани на едно ниво с гарата", каза още Борисов.