България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Българите ставаме все по-даряващи

"Хората казват, че предимно даряват пари, следвани от вещи, стоки", каза Боряна Кирилова

22.11.2024 | 11:33 Редактор:

Всеки втори българин избира да дарява поне веднъж в годината.

"Когато има хуманитарни кризи, природни бедствия, война, хората изпитват човешка съпричастност и е естествен подтик на човека да подкрепи някого, който е изпаднал в беда. 2024 г. ни изненада, тъй като независимо, че няма такива такъв тип остри кризи, има 11% ръст на дарителството. Повече са дарили компаниите, следвани от фондациите, трети са физическите лица", каза Боряна Кирилова от Български дарителски форум в студиото на "България сутрин".

Те се позовават и на изследване на "Алфа Рисърч", което е за нагласите на хората за дарителството.

Бизнесът се връща към сферите, които подкрепяше преди пандемията

"Хората казват, че предимно даряват пари, следвани от вещи, стоки, доброволен труд. Идеята да си доброволец е много привлекателна, дава ти допълнително чувство за смисъл. Законът за доброволчеството продължава да не е приет вече години наред. Част от едно законодателство е и насърчаването на един процес", допълни Кирилова в студиото на "България сутрин".

Тя отбеляза, че служителите във фирмите имат екипи, които се занимават с организацията по доброволчество.

"Много екипи, с които работим, споделят, че идеите за подкрепа на каузи идват от самите служители. Те са се свързали с дадена организация, изпитали са нужда да помогнат, разказали на свои колеги и става като естествен процес на въвличане. Докато в годините след Ковид-19 виждахме сериозна подкрепа за здравеопазването, сега малко се отдалечихме от това време и бизнесът се връща към сферите, които подкрепяше преди пандемията", подчерта Боряна Кирилова.

Българи искат да даряват през цялата година

Във вторник ще бъдат раздадени наградите за "Корпоративен дарител".

"Искаме да повдигнем темата за дарителството по трудни каузи. Под тях разбираме такива, за които няма обществен консенсус - реинтеграция на затворници и наркозависими, ЛГБТ, бизнесът към тях е по-предпазлив, тъй като вижда, че има репутационен риск. Но все пак има и компании, които застават зад подобни каузи, за да променят нагласите", добави гостът.

А все повече хора искат да бъдат дарители през цялата година. Timeheroes е платформа, която помага на дарителите да си изберат кауза.

Гледайте целия разговор във видеото.