fallback

Изкуственият интелект е новият партньор на Столичната община

Чатботове ще работят като виртуален екип, разказват Никола Барбутов и Виктор Минчев

18.10.2024 | 11:45 Автор: Деси Николова

Столичната община стартира иновативен пилотен проект, използващ изкуствен интелект (ИИ) с цел оптимизация на процесите по управление на финансирането по различни програми. Проектът има за цел да подобри ефективността на администрацията и да улесни кандидатстването за европейски и национални средства.

"Дирекция "Европейски политики и проекти", която е част от моето управление, отговаря за намирането на финансирането и ръководенето на проекти, които имат европейско и национално финансиране. Процесът, който заварихме там, влизайки в общината, беше малко реактивен. Ние писахме писма на другите направления, доклади, чакахме програма за кандидатстване и чакахме те да ни отговорят. Резултатът беше, че изпускаме много голяма част от възможностите за финансиране на общината", каза заместник-кметът по европейски политики Никола Барбутов в студиото на "България сутрин".

Проектът предвижда внедряването на специализиран чатбот, който ще улеснява комуникацията и ще предоставя информация в реално време.

"Няма рискове, защото основният коректив продължава да бъде човекът и администраторите и експертите в звеното продължават да имат контрол", подчерта софтуерният предприемач Виктор Минчев пред Bulgaria ON AIR.

Чатботовете ще работят като виртуален екип, събирайки информация от множество източници, което ще позволява на експертите в общината да се фокусират върху анализа на данните, вместо да търсят информация ръчно. Чатботът ще синтезира данни и ще предоставя информация за актуални програми, срокове и възможности за финансиране, което ще оптимизира времето на служителите.

Барбутов дава пример как социалните служби могат да се възползват от системата. Когато служителят желае да кандидатства за нова социална услуга, той ще може да се свърже с чатбота, който ще предостави информация за наличните програми и сроковете за кандидатстване. Така служителите ще могат да вземат информирани решения и да планират своите проекти по-ефективно.

Минчев посочи, че обучението на служителите ще продължи само няколко дни, тъй като интерфейсът е интуитивен и разговорен. Служителите ще имат възможност да взаимодействат с чатбота по естествен начин, без да се налага да усвояват сложни нови софтуерни системи.

Ще гласувате ли на предстоящите избори на 27 октомври?

Категорично "да".
63%
Категорично "не".
22%
Колебая се, още не съм решил/а.
10%
От години не гласувам, не се интересувам от политика.
5%
Общо 2174 гласа

fallback
Още от България сутрин
fallback