България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

НЗОК се дигитализира и обещава да държи пациентите информирани

Таня Загорова съобщи, че планират да ни подсещат за профилактичните прегледи

02.09.2024 | 11:32 Редактор:

"От днес Националната здравноосигурителна каса започва изпращането на SMS и Viber съобщения. Това са кратки съобщения към пациенти, които получават скъпоструващи лекарства по издадени електронни протоколи, както и към пациенти, които получават помощни средства, заплащанеи от НЗОК. Това е една инициатива с поглед към пациента. През годините НЗОК се стреми да дигитализира услугите, които са насочени както към закупуване и заплащане на отчетената медицинска дейност, така и към нотифициране и услуга на пациентите. Пациентът да е наясно, че НЗОК не е институция, която просто заплаща отчетената дейност, а работи в полза на пациента", заяви началникът на отдел IT дирекция в НЗОК Таня Загорова в "България сутрин".

Нотификацията е безплатна и не изисква отговор

По думите ѝ базата данни вече е натрупана от електронните протоколи, които се издават от повече от година.

"Ние имаме тези данни на пациентите, които вече получават електронни предписания, както и заявяват отпускането на средства. В базата данни има телефонни номера и посредством тази информация ние ще можем да нотифицираме пациентите за събитията, които ще застъпват за техните протоколи и помощни средства. Много е важно да кажем на пациентите, че това са кратки съобщения, които ще получават чрез Viber - ако нямат приложението, ще се изпращат чрез СМС", коментира Загорова за Bulgaria ON AIR.

Тя уточни, че съобщенията са безплатни, служат само за нотифициране и ще съдържат абревиатурата на НЗОК

"Не се изискват отговор, лични данни, потвърждаване или финансова зависимост. Целта на нотификацията е да държим пациента информиран за случващото се с неговите дейности. Той се информира в реално време за събитията и движението на неговите документи. Така скъсяваме времето и реакцията за уведомяване на пациента и разчитаме на него да осъществява контрол за изработване на средствата на НЗОК. Ако има неправомерно изпращане на такова съобщение, пациентът може да подаде сигнал към НЗОК. Смятаме, че е важно пациентът да бъде поставен в центъра на тези услуги и да служи за контрол при изразходването на средствата за здраве", поясни гостът.

НЗОК планира още подобрения на информираността на пациентите

Хубаво е да се напомня за неща като профилактичните прегледи, категорична е Загорова.

"Ние имаме и други идеи. Следващата стъпка е да подобрим информираността на пациента, като може би следващите съобщения ще бъдат относно профилактичните прегледи на лицата. Разчитаме от една страна на пациента, но се целим и да сме по-близо до него и по този начин се повишава и контролът на изразходваните средства. Друга инициатива на НЗОК е чрез Facebook кампания да покажем на пациента всички ползи, които може да има при предоставяне на услуги от НЗОК", посочи началникът на IT отдела в НЗОК.

Гледайте целия разговор във видеото.