България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Трябват инвестиции и човешки ресурс за справянето с опашките на "Дунав мост" при Русе

"Моите колеги чакат на повече от 35 градуса над 30 часа", посочи Николай Рашков

29.08.2024 | 11:52 Редактор:

"Ремонтът, който започна при Русе, намалява капацитета на пропускливост на движението. В същото време имаме явно заявена инициатива от страна на Министерството на регионалното развитие, но не бива да забравяме, че допълнително утежнение идва от трафика от румънски туристи, които се прибират. Поради метеорологични условия и ниско ниво на реката някои от фериботните линии бяха спрени. Това създава километрична опашка, която се мести от единия пункт към другия. Наистина има действия от страна на министър-председателя и ресорните министри. Но решението не може да е само от наша страна, имаме нужда от съдействие и от румънските власти", категоричен бе членът на Съюза на международните превозвачи Николай Рашков в "България сутрин".

Той поясни, че загубите в сектора са от материално измерение, но остават на заден план спрямо условията на работа, в които се трудят превозвачите.

"Предложението, около което се обединихме с г-н Главчев, е разделение на трафика - разделяне на тежкотоварния трафик на камиони от Европейския съюз и такива от трети страни. Това изисква инфраструктурни инвестиции и човешки ресурс, който да се осигури. Загубите в момента са на втори план. Моите колеги чакат на повече от 35 градуса над 30 часа, което е ужасно човешко изживяване. Отново апелирам - много важно е да решим проблемите на колегите на пътя, след това да гледаме загубите", допълни Рашков за Bulgaria ON AIR.

Според него решение има - с правилната работа и достатъчно човешки ресурс по-бързата обработка на камиони е възможна.

"Много по-лесно е проверките да бъдат унифицирани - и двете страни да приемат една и съща метрика и един и също пункт, който да улесни движението. Имаме много добра комуникация с румънските колеги на браншово ниво. Разбирам, че и при тях има проблем, а има и инфраструктурни рестрикции - за да направим подобен тип разделение, се изисква прекрояване на работата на гишетата. Приоритизирането на лекотоварния трафик спрямо тежкотоварния има тежки последици. Ремонтът ще продължи две години, през които е много важно да запазим регулацията на движението и двете страни да обработват камиони със скоростта, с която капацитетът позволява", посочи гостът.

Рашков изтъкна, че отливът в сектора е явен, като най-осезаем е в кадрите, свързани с шофьорската професия.

"Ресорът е важен за българската икономика. Сегашната политическа ситуация в страната ни поставя в задна позиция да се борим за портфолиото, за което искаме. Портфолиото на транспорта беше в румънски комисар и две поредни номинации на страни от Източна Европа са малко вероятни. Нашата най-голяма работа в последните години е да върнем атрактивността на професията, но това няма как да стане без да облекчим работата на колегите", каза още той.

Гледайте целия разговор във видеото.


1
0 rate up comment rate down comment 0
А
преди 3 месеца
СКЪПИ НИКОЛАЙЧО, В КОЙ СВЯТ ЖИВЕЕШ? ЗАЩО НЕ МИ ОБЯСНИШ КАК СТАВА РАЗМИНАВАНЕТО С КОЛОНИТЕ ОТ КАМИОНИ НА ВИД ИН- КАЛАФАТ И ЗАЩО НЯМА ДИС ТАНЦИЯ МЕЖДУ ТРИ, ЧЕТИРИ КАМИОНА ЗА ПРОПУСКАНЕ НА НАСРЕЩНИТЕ? ПРЕДИ 4 ГОДИНИ ПЪТУВАХ ЗА НОВО СЕЛО И СТАНАХ ПИШМАН! Сигнализирай за неуместен коментар