fallback

Диона не е единствена и е важно да има стриктни регулации и родителска намеса

Георги Малчев и Жюстин Томс посочиха пропуските в казуса с инфлуенсърите у нас

29.08.2024 | 10:57 Автор: Тодор Петров

Видео в социалните мрежи, което показва певицата Диона как приема енергиен прах през носа, скандализира потребителите. 

"Диона спести, че във Франция вече има такава забрана и касае точно тези продукти, защото асоциацията е доста явна. Браво на медиите за начина, по който задвижихте нещата. Бързо беше свалено видеото, падна цялата Instagram страница на тази компания. Този продукт и сходни такива се продаваха и на друго място", коментира специалистът по дигитален маркетинг Георги Малчев в студиото на "България сутрин".

"Забавлявах се преди да падне тази Instagram страница. Преди това съдържанието беше скучно. След това един субект без актьорски умения, но с доста татуировки, говори като за 15-16-годишни. Използва се нещо, което знаем, че в други държави вече е забранено. Ясно е защо тя е избрана, реферира към това нещо", каза още той.

Експертът по социални медии Жюстин Томс на свой ред посочи пред Bulgaria ON AIR, че у нас изобщо няма регулация по отношение на инфлуенсърите. 

"Те не са от вчера, взимат добро заплащане, което понякога не е регламентирано. Тези инфлуенсъри носят отговорност дори като рекламно лице. Предполагам, че този клип битува на много места в интернет все още. Беше бързо свален клипът", заяви тя.

Липсващата регулация в Интернет и какво могат да направят родителите

Томс отбеляза, че при нас регулацията на интернет пространството е доста висяща. Според нея случаят с Диона не е единствен, а са всяка седмица има по няколко такива. 

"Регулацията е отлагана във времето. Прилагането може да бъде доста по-бързо, пътят вече е извървян в други държави и можем да вземем добрия опит. Институциите, браншовите организации и НПО-тата трябва да си вземат мерки и поука. Държавата да помисли дали не е време да приложи позитивен опит от Европа по отношение на инфлуенсърите.

Важното е родителите и учителите да познават механизмите, по които работят социалните мрежи. Всички те имат алгоритми. Ако човек започне да гледа съдържание за риболов, ще му се появява все повече съдържание за риболов. Ако искате контрол върху децата си, изгледайте заедно нещо позитивно. По този начин можете да промените алгоритъма", посъветва Томс.

Всяко дете иска да е успешно и търси начин да го постигне

"Ако ще е успешно, правейки се, че шмърка, най-вероятно ще го направи. Основната отговорност на родителите и учителите е да изградят правилните критерии за успех. Хубавата част на гражданското общество е, че всички имаме етикетчета. Минусът е, че алгоритмите много зависят от качеството и мащаба на сигналите. Медиите помагат много в тази част. За съжаление, като хора много лесно намираме извинения", изтъкна специалистът по дигитален маркетинг. 

Гледайте целия разговор във видеото. 

fallback
Още от България сутрин
fallback