България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Софтуер ще контролира скоростта на колата, но у нас винаги намираме вратички за измъкване

"Трудно по административен път може да се ограничи движението", смята Красимир Георгиев

09.07.2024 | 10:47 Редактор:

От началото на тази седмица всички нови автомобили, продавани в Европа, трябва да бъдат оборудвани с интелигентен софтуер за скоростта, предназначен да пречи на водачите да нарушават ограниченията. Стават задължителни и други допълнителните системи за безопасност, чиято цел е да се намалят катастрофите по пътищата.

"Смесени са чувствата, които изпитвам от това поредно бюрократично решение на Брюксел. За всеки калпазанлък има оправдание. Контролът рязко изчезна от полезрението ни. Ще запазят същия брой контролни органи, но ще вкарат система за интелигентно ограничаване на скоростта. Човешкият фактор не може да бъде избегнат. Трудно по административен път може да се ограничи движението", коментира в "България сутрин" Красимир Георгиев, който е председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите.

Идеята на системата е звукови и светлинни сигнализации в автомобила да предупреждават шофьорите при висока скорост.

"Изкуственият интелект ще реагира на правилно поставени знаци, на виждаща се ясно маркировка. Няма да може да реагира на закритите от клони пътни знаци. В близките години в България тази система няма да може да действа. Това са проблеми, които са натрупвани много години", каза още Георгиев за Bulgaria ON AIR

По думите му една шепа инструктори в България протестират срещу GPS-а, но системата няма алтернатива. 

"На който не му изнася, да търси друго поприще. Добре обученият водач е фундамент на пътната безопасност", подчерта Красимир Георгиев.

"Толкова много мерки се обещаха, досега виждам само триноги зад храстите. Да видим Германия, където няма ограничения на магистралите. В участък с ограничение от 120 км/ч камерата не те снима до 140 км/ч. Шофираш с над 140, светкавица, щракнаха те. Нямат право да снимат пътниците. Нашите катаджии знаят за тази система в Германия, но истината е, че трябва да има вратичка, от която да се ползват наши хора", посочи гостът.